2022 - 04 (1) CANADA - Introductie

27 november 2021 - Amsterdam, Nederland

Wij hebben wederom ons Canada avontuur weer van stal gehaald. Het is onze tweede poging in Mei 2020 is het plan afgeblazen vanwege de verovering van de hele wereld door de Pandemie Covid 19, het wel bekende Corona virus. Inmiddels is in Nederland ruim 80% gevaccineerd en met de garantie dat de KLM weer de mogelijkheid geeft om de tickets eventueel te restitueren en/of de datum van het vliegen flexibel heeft gemaakt, wel een hernieuwde poging waard. Het is 24 November 2021 tickets geboekt voor April 2022.

Is het wel verstandig alweer binnen enkele dagen hierna leven wij met bijna de code “Zwart” in de ziekenhuizen en een door de demissionaire regering (RIVM/OMT) afgekondigde nieuwe weliswaar kleine Lockdown, alles om 17.00 uur dicht. Daar bovenop is zojuist bekend geworden dat er in Zuid Afrika een nieuwe mutatie “Omicron”  heeft plaatsgevonden. De eerste berichten zijn zorgwekkend, veel meer besmettelijk dan de vorige Deltavariant , die weliswaar niet daar vandaan is gekomen maar uit India. Men denkt dat deze mogelijk géén of minder bescherming heeft van de reeds wijd verspreidde vaccins, die helaas maar hoofdzakelijk in de Westerse wereld zijn uitgedeeld!!

Aan ons Canada avontuur ligt ten grondslag dat Saskia een PhD volgt in Kingston Canada met als thema onderzoek naar hoe het gaat met ons Klimaat op de Noordpool. Juist dit klimaat is een heet hangijzer heden ten dage. Overal zijn problemen: overstromingen, grote bosbranden, aardbevingen, vulkanen die tot uitbarsting komen, oerwouden die grotendeels gekapt worden etc. Wat is het einde…. Een ander bericht bereikt ons ook zojuist dat Ethiopië figuurlijk in brand staat. Het hele land is inmiddels code rood en alle westerlingen worden geadviseerd zo snel mogelijk het land te verlaten wegens de heftige burgeroorlog. En dan om ook nog maar wat te noemen het vluchtelingen probleem en de nog niet opnieuw gevormde nieuwe regering in Nederland. Ik weet het, dit is nog maar het topje van de ijsberg! ( Die overigens letterlijk ook steeds kleiner wordt.)

Waar moet dat heen, nou dat vertel ik u zo juist in het begin. Wij proberen positief te blijven door naar de toekomst te kijken en pakken de draad weer op en gaan naar Canada……. hopen wij.

Binnen ons gezin gaat het gelukkig goed. Onze klein kinderen groeien als kool en zijn uniek en prachtig. Zoals overigens bijna iedereen dat vindt van hun kleinkinderen!
De tijd zal het leren wat verstandig is, wordt vervolgt volgend jaar April 2022.

1. Netty van Rossem:
    27 november 2021
    Dapper hoor Cor , wij durven het nog niet aan, in ieder geval nog niet in het voorjaar 2022. De komst van ons 8e kleinkind heeft daar natuurlijk ook mee te maken.
  2. Gerard:
    27 november 2021
    Nou een mooie vooruitzicht, en wat je zegt,alles is onzeker momenteel.
    We zullen wel zien.
    Gisteren Gilles nog gesproken, hij was naar Mexico geweest..
    Zien we elkaar voor die tijd nog hahahaha
  3. Hilary:
    27 november 2021
    Wow, that's quite a leap of faith! I do hope all works out as you both hope.
  4. Marianne:
    27 november 2021
    Hopelijk kan jullie reis doorgaan. D.w.z. dat één en ander dan weer in rustiger vaarwater terecht is gekomen. Wel vraag ik me af wat ons nog meer te wachten staat, er is een tijd geweest dat de ene na de andere plaag over de wereld raasde. Of hebben we er nu al 7 gehad? Laten wij maar afwachten en hopen dat iedereen dat prikje met vaccin gaat halen. Ik kan het niet uitstaan dat iedereen moet lijden omdat een relatief kleine groep zo stom is om zich niet te laten vaccineren. Maar ik blijf positief en hoop dat iedereen in mijn omgeving negatief blijft wat covid betreft.